Forever Friends Fanzone

Forever Friends-fanzone

Ook zo’n fan van de wereldberoemde Forever Friends-beer? Dan zit je hier op de juiste plek! Ontdek hoe je échte Forever Friends-kaarten kunt versturen en de liefste screensavers kunt downloaden. Wil je weten waarom Forever Friends zo populair is? Of hoe lang geleden de allereerste Forever Friends beer is getekend? Lees hier alles over de geschiedenis en verstuur één van de schattige e-cards met deze beer in de hoofdrol.

Gratis e-cards

Echte kaarten

Gratis screensaver

Spelletjes

Geschiedenis

Een biografie van een beer

In 1987 werd de Forever Friends beer geïntroduceerd. In de afgelopen jaren is het beertje qua uiterlijk wat veranderd en zijn er heel veel nieuwe collecties ontwikkeld. Gelukkig bleef al die jaren één ding hetzelfde: de Forever Friends-beren brengen vandaag de dag nog steeds knuffels en geluk bij mensen over de hele wereld. De Forever Friends-beertjes zijn inmiddels wereldberoemd in meer dan 40 verschillende landen. En er zijn de laatste tien jaar meer dan 650 miljoen Forever Friends-kaarten met de herkenbare afbeeldingen verstuurd. Lees hieronder hoe het allemaal begon!

1987

De eerste Forever Friends-beer danste over het papier in het schetsboekje van de tekenaar Deborah Jones. Van deze tekeningen werden de eerste wenskaarten gemaakt door Andrew Brownsword. Het duurde niet lang voordat de kaarten zeer geliefd werden bij jong en oud!

1989

Na een aantal succesvolle jaren vestigde het merk zich met een nieuwe naam die wereldberoemd zou worden, Forever Friends.

1990-1994

Het merk werd steeds groter en groter dankzij de herkenbare look en stijl. De aandoenlijke ontwerpen werden het synoniem voor een knuffel in een envelop.

1994

Na zeven succesvolle jaren werd het design van de kaarten gemoderniseerd met oog op de toekomst. De Forever Friends beer bleef gelukkig zo zacht en knuffelbaar als altijd!

1997

Een speciale collectie met de naam ‘Between Friends’ werd geïntroduceerd. De lijn werd speciaal gemaakt voor een jonger publiek waarbij de focus op het vieren van vriendschappen kwam te liggen.

1999-2000

In deze periode werd een speciale collectie ontwikkeld voor een wat oudere doelgroep. De naam van de collectie was ‘Blanc’. Er werkt gewerkt met het motto ‘Less is More’ waarbij de Forever Friends-beren werden getekend in een schetsboekachtige stijl met slechts een vleugje pastelkleur.

2000

Na 13 jaar met veel liefde de Forever Friends-beren getekend te hebben, droeg Deborah Jones het schetsboek over aan een team van Hallmark-illustratoren. schetsboekachtige stijl met slechts een vleugje pastelkleur.

2001

De pastelcollectie liet voor het eerst de grappige, ondeugende en avontuurlijke kant van de Forever Firends-beer zien. Zelfs de liefste beren willen ook wel een lol hebben! De warme kleuren op wit papier en langere teksten maakten de nieuwe look compleet.

2003

Traditionele bloemen en patronen op een crèmekleurige achtergrond werden als tegenhanger gemaakt onder de collectienaam ‘Classic Core’. De bekende afbeeldingen van de Forever Friends beer met o.a. rozen werden erg succesvol.

2005-2007

Het merk Forever Friends werd opnieuw gelanceerd om de Forever Friends beer een meer hedendaagse look te geven. Dat werd gedaan door het tekenen van moderne omgevingen en nieuwe activiteiten. De beren kregen tegelijkertijd een waterverf-look aangemeten samen met de introductie van een nieuw papiersoort met textuur.

2008 – til now

De Forever Friends beertjes zijn inmiddels wereldberoemd in meer dan 40 verschillende landen. Zij bezorgen vandaag de dag nog steeds knuffels en geluk bij mensen over de hele wereld. De beren zijn getransformeerd van penseelstreken naar pixels en zijn nu zelfs digitaal te verkrijgen. Denk aan het downloaden van Forever Friends afbeeldingen op je mobiele telefoon.