1. Home
  2. Over Hallmark
  3. Persberichten
  4. Hallmark test de succesvolle geheime camerakaart voor Vaderdag

Hallmark test de succesvolle geheime camerakaart voor Vaderdag

CAPELLE AAN DEN IJSSEL, 11 juni 2014 - Van herkomst zijn mannen jagers en beschermers, een rol die in de huidige maatschappij nog steeds doorklinkt in de opvoeding. En dat verschil merk je vaak in het tonen van emoties. Waar vrouwen schaamteloos hun tranen laten vloeien, vinden mannen het vaak ‘not done’ om te huilen of om zichzelf kwetsbaar op te stellen in het openbaar. Ondanks deze sekseverschillen is Hallmark Cards er toch in geslaagd om emotionele reacties van mannen vast te leggen. Hoe? Met een uniek experiment waarbij ze een kaart met een verborgen camera gebruikten. Kijk op http://vimeo.com/95521346 voor het resultaat.

“De Hidden Camera Card laat met een geïntegreerde camera in een kaart zien hoe de ontvangers van de kaart reageren op de lieve woorden van hun kinderen. De kaart werd enkele weken geleden voor het eerst getest rondom Moederdag. Dit keer waren de vaders aan de beurt. We zijn op pad gegaan om vaders te verrassen met een oprechte boodschap”, aldus Marlies van Es-Lemmens (Online Marketing Manager Hallmark Cards). Zij kregen onverwacht een bijzondere kaart die hun spontane reactie vastlegde op video. Ook de “stoere” mannen waren zichtbaar geëmotioneerd na het lezen van de lieve woorden van hun kinderen, hier en daar vloeide zelfs een traan. Ook vaders wisten de oprechte aandacht van hun kroost te waarderen.

We leven in een tijdperk waarin een vluchtige felicitatie via een tweet of een bericht op Facebook de normaalste zaak van de wereld is. Het geven van oprechte aandacht is in dit digitale tijdperk schaars. Daarom wilden we met de Hidden Camera Card van Hallmark laten zien wat een échte kaart met mensen doet! Zo is uit ons eigen onderzoek, onder ruim 500 mannen en vrouwen, gebleken dat een ruime meerderheid (78%) van de respondenten een kaartje van goede vrienden meer waardeert dan een sms of bericht op social media. In dit onderzoek kwam ook naar voren dat mannen meer moeite hebben met het schrijven van de kaart. Ook vindt een ruime meerderheid (83%) van de respondenten dat we best vaker een kaartje kunnen sturen aan elkaar. “En als je de hartverwarmende reacties in onze video ziet, waarom ook niet”, lacht Marlies van Es-Lemmens. “Kleine moeite, groot gebaar!“

Wees zuinig op wie je lief is! Maak het verschil en verstuur vandaag nog een attente kaart bij www.hallmark.nl.

Hallmark Cards Nederland is onderdeel van Hallmark Cards Continental Europe. De grootste leverancier van wenskaarten in Nederland en België is marktleider in de Benelux. Jaarlijks vinden miljoenen wenskaarten van Hallmark Cards hun weg naar de consument. Door middel van wenskaarten - al dan niet digitaal - wil Hallmark Cards een bijdrage leveren aan het bevorderen van  de communicatie tussen mensen en het tonen van gevoelens, zoals liefde en vriendschap. Hallmark Cards Continental Europe is onderdeel van het Amerikaanse Hallmark Cards - concern.
 

; ;